wifi versterken Ik had er al geruime tijd last van, een slechte internetverbinding op mijn slaapkamer. Niets vervelender dan een verbinding die om de haverklap wegvalt, daar moest toch een oplossing voor zijn ?

Wifi signaal versterken ?

Na wat standaard sherlock holmes opzoekwerk (via google dus 🙂 ) kwam ik er al snel achter dat er een oplossing voor bestaat: een wifi versterker of repeater is een klein apparaat dat je in het stopcontact plugt en dat vervolgens je wifi signaal gaat versterken.

Hoe werkt het ?

In mensentaal:  een wifi repeater zal het signaal van je router (het bakje dat draadloos internet of wifi maakt) oppikken en daarna opnieuw versterken. Het is dus wel noodzakelijk dat je de repeater inplugt op een plaats waar uw router nog een voldoende sterk signaal heeft.

De installatie was in mijn geval kinderspel, mijn router heeft namelijk een wps functie, op die manier kan je met een eenvoudige druk  op de knop de repeater aan je wifi netwerk koppelen, de repeater zal dan een nieuw draadloos netwerk aanmaken met dezelfde login gegevens.

Conclusie ?

Na het installeren van de wifi versteker (netgear wn3000rp) heb ik een goede wifi ontvangst op de slaapkamer, maar ook op andere plaatsen waar er vroeger minder goede ontvangst was.
Een heleboel frustraties minder,  in 5 min geïnstalleerd en slechts 45 euro armer… Soms is het leven relatief eenvoudig 🙂

Geef een reactie

